Procedure gezamenlijke inkoop zonnepanelen

Stap 1. Verzamelen van geïnteresseerden (begin feb 2016)
Door goede informatievoorziening, tijdens het Energiecafé van 28 jan 2016, probeerden we de kwaliteit van de lijst met aanmeldingen zo te krijgen dat men zich alleen aanmeld wanneer er daadwerkelijk interesse is, de technische mogelijkheden kloppen (dakorientatie, etc) en het financiële plaatje bekend is bij de deelnemers.  De vragenlijst is hier te downloaden.

Stap 2. Offerte (half feb 2016)
De leverancier krijgt de lijst met inschrijvingen en gaat de deelnemers voorzien van een individuele offerte. De deelnemers hebben de keuze of men hier wel of geen gebruik van wil maken.

Stap 3. Persoonlijke schouw (maart)
Degene die na het ontvangen van de offerte daadwerkelijk voornemens is zonnepanelen te gaan plaatsen krijgt een persoonlijke schouw van de leverancier. Tijdens de schouw zal de leverancier bekijken hoe en waar de installatie geïnstalleerd kan worden zodat er zich in het verdere traject geen onaangename verrassingen zullen voordoen. De mensen thuis kunnen van de gelegenheid gebruik maken hun vragen te stellen die er ongetwijfeld nog zullen zijn. De deelnemers hebben na de schouw de keuze of men wel of geen gebruik wil maken van de aanbieding.

Stap 4. Installatie (maart/april)
De leverancier moet binnen afgesproken periode de installaties op leveren volgens gestelde eisen.

Lees verder op deze pagina’s of maak je keuze:

Lees hier vorige teksten over deze gezamenlijke inkoopprocedure:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.